תרופות, טיפוח וקוסמטיקה באינטרנט
חיפוש מוצרים
 |  Language:
0
פריטים בסל שלך
סה"כ: 0 ₪
לקופה

מערכת העיכול


פארם פורום
ניתן לשאול שאלות והרוקח האחראי ישיב
אתר מאובטח SSL
אתר זה מאובטח
כל הפרטים שתשאירו
בעת ההרשמה
יהיו מוצפנים ומוגנים
ייעוץ לחולה

להתייעצות עם רוקח פנה למספר טלפון:

04-8522062

או לכתובת מייל : info@pharmonline.co.il

סיבים תזונתיים

הסיבים הם רב סוכרים הנמצאים באוכל ממקור צמחי ומערכת העיכול שלנו אינה יודעת לפרק אותם.


כיוון שמערכת העיכול אינה מצליחה לפרק את הסיבים התזונתיים  והם יוצאים בשלמותם עם הצואה, אכילתם אינה מוסיפה לנו קלוריות ויש הטוענים שבשל הפעלת שרירי מערכת העיכול אכילתם אף גורמת לשריפת קלוריות.

ישנם שני סוגים של סיבים:

סיבים מסיסי מים - גורמים לספיגה איטית יותר של המזון ובכך עוזרים לאזן את רמות הכולסטרול והסוכר בדם.
סיבים בלתי מסיסים - מסעיים לפעילות התקינה של מערכת העיכול. מגדילים את נפח הצואה, מרככים אותה ומקצרים את זמן מעבר המזון במערכת העיכול.

 

באיזה מאכלים יש ריכוז גבוה של סיבים תזונתיים?

בכל מזון מן הצומח ישנם סיבים תזונתיים, בעיקר בקליפות ובגבעולים של פירות וירקות.

סיבים בלתי מסיסים נמצאים בכמות גבוהה בדגנים,  בחיטה מלאה, בתירס, ובקליפות של ירקות ופירות.

סיבים מסיסים  נמצאים בעיקר בקטניות (אפונה, שעועית, חומוס, פול), דגנים ופרות הדר.

 

השפעות חיוביות ושימושים אפשריים של הסיבים התזונתיים

ירידה בכולסטרול: בשל תכונת הספיחה של הסיבים התזונתיים וקיצור זמן המעבר של האוכל במעי פחות שומנים נספגים במערכת העיכול.  מחקרים הראו כי שימוש ארוך טווח בסיבים גורם לירידה ברמות הכולסטרול הרע והטריגליצרידים.

 

איזון רמות גלוקוז בדם: כמו הכולסטרול, ישנה ירידה בספיגת הסוכר מן התזונה וירידה ברמות הגלוקוז בדם.

 

סיוע לירידה במשקל: סיבים תזונתיים גורמים להגברת הרגשת השובע ועשויים להקטין צריכת מזון בנוסף הם מפחיתים את ספיגת השומנים והסוכרים מהאוכל ומעלים את ההשקעה האנרגטית בעיכול המזון.  הפעולות הללו עוזרות בשמירה על מאזן קלוריות שלילי ובכך תורמות לירידה במשקל.

 

מניעת סרטן המעי הגס: מחקרים רבים הראו כי תזונה העשירה בסיבים תזונתיים מורידה את הסיכון לסרטן המעי הגס

 

טיפול בעצירות: הסיבים סופחים מים אשר מגדילים את נפח הצואה ומרככים אותה. הסיבים גם מקצרים את זמן מעבר המזון במערכת העיכול.
בניגוד למשלשלים, הסיבים התזונתיים גורמים ליציאה רכה אך מוצקה והם אינם משבשים את מאזן האלקטרוליטים בגוף (רמות אשלגן למשל).
חשוב להקפיד על שתייה מרובה כאשר מטפלים בעצירות.

 

טחורים ופצעים בפי הטבעת: הסיבים התזונתיים גורמים ליצירת צואה רכה שמקטינה את הכאבים בזמן מתן הצואה.

 

תסמונת המעי הרגיז: שימוש קבוע בסיבים תזונתיים מחייב את המעי להתכווץ בצורה סדירה ומקל על הסימפטומים.

 

שיפור ההרגשה הכללית לאחר ארוחה

 

בעולם המודרני, רוב האוכלוסיה לא צורכת מספיק סיבים בתזונה היומית.
לכן מומלץ להוסיף לתפריט היומי אבקת סיבים תזונתיים.

בנפייבר הינה אבקה ללא טעם, ריח או צבע. ניתן להמיסה בכוס משקה (חם או קר) או כתוספת ליוגורט, מרק או תבשיל.

 

אם החלטתם להוסיף אבקת סיבים תזונתיים לתפריט היומי, חשוב להקפיד על ספר כללים פשוטים:

יש להתחיל בכמות קטנה (כפית) ליום ולהעלות את המינון בהדרגה על מנת להקל על מערכת העיכול להתרגל לנוכחות הסיבים.

חשוב ביותר לשתות הרבה מים בזמן שצורכים סיבים תזונתיים, מכיוון שסיבים תזונתיים סופגים נוזלים. במקרה שלא שותים מספיק נוזלים הסיבים יכולים לגרום לעצירות.

מכיוון שסיבים תזונתיים מסוגלים להפריע לספיגת תרופות במערכת העיכול יש להפריד את זמני הלקיחה. כמו כן, חשוב מאד ליידע את הרופא והרוקח על נטילה של סיבים תזונתיים.

 


פארם Online
 
 
אין במידע באתר זה תחליף להוועצות עם רופא או רוקח בטרם רכישת תכשיר רפואי והתחלת הטיפול בו.
   יש לעיין בעלון לצרכן לפני השימוש בתכשיר הרפואי.
מומלץ להתייעץ עם הרוקח בכל הנוגע למטרות ואופן השימוש, תופעות לוואי, אינטראקציה עם תכשירים רפואיים אחרים.
© כל הזכויות שמורות לפארם On-Line